Використання методу конкретних ситуацій (case-study) для навчання персоналу та виявлення талановитих співробітників

Випуск: № 6/1, 2022

Doi: https://doi.org/10.37634/efp.2022.6(1).3

Основною темою статті є метод case-study, який широко використовується в наукових колах не лише для досліджень конкретних ситуацій, а й також для навчання персоналу. Пояснюється, чому метод конкретних ситуацій (case-study) є зручним способом навчання персоналу на підприємстві для виявлення талановитих співробітників, які часто беруть участь у процесі обговорення проблемних питань, говорять правильні думки і знаходять рішення з конкретних ситуацій швидше за інших. Для таких працівників можна створювати більш складні і заплутані кейси, на вирішення яких необхідно використовувати неоднозначні методи.

Ключові слова : метод case-study, управління, персонал, менеджмент

References:

1. Dolgorukov A. Case-study method as a modern technology of vocational training. URL: http://www.vshu.ru/lections.php?tab_id=3&a=info&id=2600 (in Russian).

2. Kovalenko O.M., Stanislavyk O.V. Features of personnel management of enterprises on the basis of digitalization. Economics. Finances. Law. 2021. № 3. рр. 20-24 (in Ukrainian).

3. Kovalova K., Kovalov V. Methodological aspects of the case-study method in teaching economic disciplines. Higher school: problems of economical education. 2010. № 2. pp. 68-75. (in Ukrainian).

4. Mikhaylova E.A. Case and case method: the process of writing a case. Marketing. 1999. № 5. pp. 113-120. (in Ukrainian).

5. Naumova M. The use of the case-study method in the teaching of economic disciplines in higher education. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/SocGum/Gnvp/201282Z9.pdf (in Russian).

6. Pavlenko O.O. Elements of using the Case Studies method in the educational process of the university. Creative personality of the teacher: problems of theory and practice. 1999. № 3. pp. 271-276. (in Ukrainian).

7. Piskunova N.N., Prilipko E.V. Methodical features of the application of the «case-study» method for the training of managers. Business education. 1999. № 2. pp. 91-98. (in Russian).

8. Chiker V.A. Methodology and methods of socio-psychological research. Saint Peterburg, 2010, 134 p. (in Russian).

9. Aspy D.N., Aspy C.B., Quinby P.M. What doctors can teach teachers about problem-based learning. Educ. Leadership. 1993. № 50(7). pp. 22-24.

Завантажити статтю