Дослідження сутності та специфіки управлінських функцій франчайзингу, визначення його завдань і обґрунтування ролі у збереженні та зміцненні бренду підприємства

Випуск: № 5/1, 2022

Doi: https://doi.org/10.37634/efp.2022.5(1).1

Суб’єкти господарювання шукають різні методи співпраці, способи ведення бізнесу та форми бізнес-моделей. Договором франчайзингу встановлюється чітко визначені взаємозв’язки між франчайзером та франчайзі, з наданням останньому певних прав, функцій, відповідальності, обов’язків та закріпленням цілей, з визначенням умов функціонування у часі, зокрема, права та обмеження на використання бренду, торгової марки франчайзера, права на території та сегменти ринку, регламентів, права на виробництво, збут, майнові, інтелектуальні права. Франчайзинг сприяє великому підприємству територіально розширювати ринки. Невеликі бізнесові структури – франчайзі найбільш гнучкі та маневрені, здатні розширювати коло споживачів, пропагувати бренд франчайзера, а отже, зберегти та зміцнити його.

Ключові слова : договір, роялті, франчайзинг, управлінські функції, франчайзер, франчайзі, роль, збереження, зміцнення, бренд, ринки, завдання, сутність

References:

1. Sazerlend Dzh., Kanuell D. Key concepts in Business Practice. Dnepropetrovsk: Balance Business Books. 2005. 432 p. (in Russian).

2. Iliashenko S.M. Problems of managing innovative development of enterprises in the transitive economy: monograph / ed. Dr. Prof. S.M. Iliashenko. Sumy, 2005. 582 p. (in Ukrainian).

3. Tsirat A.V. Franchising and franchising agreement. Kyiv, 2002. 98 p. (in Ukrainian).

4. Pohorelov Yu.S., Kozachenko H.V., Lykholobov Ye.A. Technologies of modern industrial enterprise management. Luhansk, 2013. 390 p. (in Ukrainian).

5. Kolisnichenko P.T. Condition and trends of the development of small and medium enterprises in Ukraine. Economy and Society. 2017. № 11. pp. 77-83. (in Ukrainian).

6. Dovhan L.Ye., Karakai Yu.V., Artemenko L.P. Strategic management. Kyiv, 2009. 440 p. (in Ukrainian).

7. Bedrynets M.D. Franchising: world experience and prospects of development in Ukraine. Finance of Ukraine. 2001. № 2. pp. 96-104. (in Ukrainian).

8. Blank I.A. Enterprise financial security management. Кyiv, 2004. 784 p. (in Russian).

9. Bielousov Ya.I. Strategic partnership of machine-building enterprises: monograph. Luhansk, 2011. 202 p. (in Ukrainian).

10. Shulhina L.M. Franchising in the Ukrainian hospitality industry: to be or not to be? Marketing in Ukraine. 2001. № 1. pp. 15-18. (in Ukrainian).

11. Sladkevych V.P., Cherniavskyi A.D. Modern management of organizations. Kyiv, 2007. 488 p. (in Ukrainian).

12. Bardash S.V. Control of franchising relations in tourism. Scientific Bulletin. Kherson State University. 2021. № 41. pp. 17-20. (in Ukrainian).

13. Klius Yu.I. Implementing an effective innovation management system for the reorientation of the industrial enterprise to the innovative path of development. Economy and Law. 2016. № 3 (45). pp. 45-52. (in Ukrainian).

14. Economic Code of Ukraine of January 16, 2003 № 436-IV (as amended) (in Ukrainian).

Завантажити статтю