Вплив основних факторів визначення рівня конкурентоспроможності підприємства

Випуск: № 1/1, 2022

Doi: https://doi.org/10.37634/efp.2022.1(1).4

Однією з найважливіших характеристик організації, що виробляє продукцію або надає послуги, є ступінь її конкурентоспроможності, тобто можливість вирішувати поставлені завдання на рівні, відповідному ринковим вимогам. Високий рівень конкурентоспроможності є невіддільною частиною отримання високого та стабільного прибутку, що також дає можливості розвитку та перспективи зростання для підприємства. Конкурентоспроможність підприємства безпосередньо залежить від результатів господарської діяльності підприємства і є кінцевим підсумком роботи всіх виробничих, збутових та управлінських ланок компанії. Високий рівень конкурентоспроможності підприємства має підтримуватися не тільки за наявності лише одних факторів впливу, а й за рахунок їх використання в певній галузі, де вони застосовуються. У статті досліджено теоретичні положення сутності конкурентоспроможності та проаналізовано фактори, що впливають на визначення рівня конкурентоспроможності підприємства.

Ключові слова : конкурентоспроможність підприємства, вплив факторів, рівень конкурентоспроможності, продукція, ринок

References:

1. Yankovyi O.H. Competitiveness of the enterprise: assessment of the level and directions of improvement: monograph. Odesa: Atlant, 2013. 470 p. (in Ukrainian).
2. Kuzmin O.Y. Competitiveness of the enterprise: planning and diagnostics: monograph. Ivano-Frankivsk: IFNTUNG, 2011. 180 p. (in Ukrainian).
3. Fatkhutdinov R.A. Managing the competitiveness of the organization. Moscow: Eksmo, 2004. 544 p. (in Russian).
4. Piddubna L.I. Competitiveness of economic systems: theory, mechanism of regulation and management: monograph. Kharkiv: VD “INZHEK”, 2007. 368 p. (in Ukrainian).
5. Hrynko T.V. The mechanism of formation of competitiveness of domestic enterprises in international markets: monograph. Kryvyi Rih: Publishing House, 2005. 324 p. (in Ukrainian).
6. Savchuk S.I. Fundamentals of competitiveness theory. Mariupol: IPREEI NAS of Ukraine, Renata, 2007. 520 p. (in Ukrainian).
7. Azoev G.L., Chelenkov A.P. Competitive advantages of the firm. Moscow: Novosti, 2006. 267 p. (in Russian).
8. Yudanov A.Yu. Competition: theory and practice. Moscow: Hnom-Press. 1998. 310 p. (in Russian).
9. Porter M. Competitive strategy: methods of analysis of industries and competitors. Moscow: Alpina Business Books, 2007. 453 p. (in Russian).
10. Ansoff I. Strategic Management. Moscow: Ekonomika, 1989. 519 p. (in Russian).
11. Lupak R.L. Competitiveness of the enterprise. Lviv: LKA Publishing House, 2016. 484 p. (in Ukrainian).
12. Kadirus I.G. Competitiveness of the enterprise and the factors influencing it. Efficient economy. 2014. № 5. pp. 24–28 (in Ukrainian).

Завантажити статтю